Jak přirozeně a zdravě zhubnout

Všichni víme, že chceme-li zhubnout, měli bychom vydávat více energie (kalorií), než kolik jich přijmeme, a současně tělu dodávat nezbytně důležité živiny, aby mělo dostatek „paliva“ a mohlo nám dodávat optimální množství energie, být fit a zdravé. Počet lidí, kteří mají nadváhu či jsou obézní, na každém kontinentu neustále roste, což je důsledkem několika faktorů: vysoký příjem kalorií, nezdravá strava, změna životního stylu – sedavější způsob života, a genetické vlivy. Ačkoli geny nezměníme, můžeme ovlivnit, v jakém prostředí žijeme, způsob našeho života a jídlo, které jíme.

Naše váha závisí na množství kalorií, které zkonzumujeme, kolik jich uložíme a kolik jich spálíme. Chceme-li si udržet současnou váhu, měla by se energie (či kalorie), kterou přijmeme, rovnat energii (či kaloriím), které vydáme. Objem spálených kalorií závisí na našich genech, množství fyzické aktivity a množství energie spalované v době odpočinku. Je jasné, že chceme-li zhubnout, musíme spálit více kalorií, než kolik jich přijmeme stravou. Ale pouhé omezení příjmu kalorií nestačí, protože tělo se tím dostává do režimu hladovění a zpomaluje metabolismus, tzn. i když jíme méně, nespálíme tolik kalorií. Klíčem ke zdravému hubnutí je nižší příjem kalorií, fyzická aktivita a vyvážená strava obsahující hlavní živiny, které tělo potřebuje: proteiny, dobré tuky a dobré uhlohydráty spolu s dostatečnou dávkou vitamínů, minerálů a vlákniny.

Přírodní nápoj Wellness by Oriflame je kompletní potravina, která vašemu tělu dodá základní živiny ze sedmi různých přírodních zdrojů. Udržuje stabilní hladinu krevního cukru a obsahuje minimum kalorií, což spolu s odpovídajícím cvičením zvýší váš pocit zdraví a pomůže snížit váhu. Chcete-li dosáhnout dobrých výsledků, řiďte se Oriflame metodou zdravého a přirozeného hubnutí.

Pár dalších tipů, jak zdravě zhubnout:

1) Jezte potraviny, které vás zasytí a mají nízký obsah kalorií – zeleninu, ovoce, celozrnné potraviny, oves, hnědou rýži či luštěniny – např. čočku, fazole atd.)

2) Omezte rafinované obilniny (bílé těstoviny, bílý chléb a bílou rýži), velmi tučné potraviny, balené potraviny, jako jsou například pizza a hamburgery, a také hydrogenované tuky, které najdete třeba v margarinech, pekárenských výrobcích, smažených potravinách, popcornu do mikrovlnné trouby, cukrářských výrobcích, krekrech atd.

3) Snažte se jíst co nejpomaleji – mozku trvá asi 10–20 minut, než začne reagovat na již snědené jídlo. Proto je třeba pomalu žvýkat a mezi sousty odkládat příbor.

4) Nenechávejte si mezi jídly příliš velkou pauzu – když je mezi jídly odstup více než 4 hodiny, přijmete více kalorií a dieta není tak úspěšná – v takových případech máme tendenci jíst více tuků, cukrů a pít více alkoholu.

5) Buďte aktivní – zrychlete svůj metabolismus a pomozte tělu budovat svalovou hmotu tím, že budete denně cvičit – chodit na procházky, jezdit na kole, hrát tenis, hrát si s dětmi či cokoli jiného vás baví.

6) Omezte stres a dostatečně spěte (alespoň 7 hodin )(7h/night) - smutní a zachmuření lidé mají tendence se přejídat. Nedostatek spánku může změnit hladiny hormonů, které ovládají hlad a chuť k jídlu. Navíc jste druhý den unavenější a máte tak méně motivace cvičit.

Jaké základní živiny naše tělo potřebuje, aby zůstalo zdravé?

Základní živina je taková, kterou tělo potřebuje pro své běžné funkce a kterou si buď nedovede vytvořit samo, nebo ne v množství dostatečném pro zdraví. Neexistuje jediná potravina, která by dokázala tělu dodat veškeré základní živiny, abychom mohli zůstat zdraví, proto je klíčem k optimální výživě vyvážená strava, která obsahuje pestrý výběr potravin. Dobré zdraví si udržíme pouze pokud naše strava obsahuje tyto živiny:

1. Proteiny - tvoří hlavní složku tělesných buněk. Z nich se budují tkáně a regenerují buňky. Podporují náš imunitní systém, dodávají nám sílu a spolu s mastnými kyselinami také stabilní strukturu buněčných membránám. Zdravé zdroje proteinů jsou: libové maso, kuře zbavené kůže, ryby, vaječné bílky, fazole, ořechy, odtučněné mléko a jogurt.

2. Tuky – hlavní forma ukládání energie pro tělo. Bez přijímání tuků bychom nedokázali využívat vitamíny rozpustné v tucích. Tuk ve stravě nám dodává esenciální mastné kyseliny (které si tělo nedovede vytvořit samo), jež jsou potřeba pro normální růst a vývoj a pro tvorbu určitých hormonů. Některé tuky jsou pro člověka nezdravé: nasycené tuky (v mase, másle, plnotučném mléku a sýru) a transfigurované tuky (obsažené v hydrogenovaných potravinách: margarinu, balených pochutinách a pekárenských produktech). Oba druhy tuků zvyšují hladinu špatného cholesterolu a triglyceridů. Nenasycené tuky jsou naopak zdravé, najdeme je v rybách a rostlinných olejích, v ořeších a celozrnných výrobcích. Existují dva typy nenasycených tuků: polynenasycené a mononenasycené. Mezi polynenasycené tuky patří Omega 6 a Omega 3.
Omega 3 esenciální mastné kyseliny najdeme v tučných rybách, jako jsou například losos, makrela či sardinky. Zdravý poměr mezi Omega 6:Omega 3 by měl být 1:1, v mnoha případech současné stravy to je ale jen asi 15:1. Proto je tak důležité jíst tučné ryby alespoň 3–4krát týdně nebo užívat doplňky obsahující rybí tuk s Omega 3. Omega 3 mastné kyseliny podporují kardiovaskulární systém, vývoj mozku a zdraví pokožky. Mají také silné protizánětlivé účinky. Mononenasycené tuky najdeme v olivovém, řepkovém či slunečnicovém oleji, v ořeších, avokádech či olivách.

3. Uhlohydráty – tělem upřednostňovaný zdroj energie a základní „palivo“ pro mozek, které poskytuje energii měřenou v kilokaloriích (kcal). Jednoduché uhlohydráty tvoří jedna či dvě molekuly cukru, složené uhlohydráty tvoří více molekul cukru. Jednoduché uhlohydráty se tráví rychleji a rychle také zvyšují hladinu krevního cukru. To, jak léta plynou, může začít být nebezpečné, neboť slinivka může ztratit svou schopnost tvořit inzulín. Složené uhlohydráty se musí déle trávit a vstřebávat a tak hladinu krevního cukru zvyšují postupně. Hlavními zdroji dobrých uhlohydrátů jsou celozrnný chléb a cereálie, zelenina, luštěniny a ovoce.

4. Vláknina - najdeme ji v ovoci, zelenině a celozrnných výrobcích. Rozpustná vláknina je „rozpustná“ ve vodě a zpomaluje trávení, což nám dodává pocit nasycení a pomáhá při hubnutí. Snižuje také hladinu špatného cholesterolu a pomáhá kontrolovat hladinu krevního cukru. Nerozpustná vláknina ve vodě rozpustná není. Ta odstraňuje toxické odpady nahromaděné ve střevech a brání tak zácpě.

5. Vitamíny – základní složky potravy, které tělo potřebuje k podpoře imunitního systému, na podporu zdravého růstu a rozvoje a na přeměnu uhlohydrátů, proteinů a tuků na energii. Vitamíny a minerály se vyskytují převážně v ovoci a zelenině, v libovém mase, drůbeži, vejcích, rybách a mléčných výrobcích, ale chceme-li přijímat dostatečná množství těchto živin, měli bychom jíst ovoce a zeleninu syté, hluboké barvy: tmavě zelené či listnaté (tmavě zelené zelí, brokolice, špenát); žluté či oranžové ovoce a zeleninu (mrkev, žluté melouny a nektarinky), červené ovoce a zeleninu (jahody, rajčata, červené papriky), luštěniny (čočka a fazole), citrusy (pomeranče, grapefruity, citrony a kiwi). Dostatek ovoce a zeleniny ve stravě vám poskytuje nezbytné vitamíny, minerály a antioxidanty, které chrání vaše buňky a tkáně před poškozením volnými radikály.

6. Minerály - nejsou rozložitelné teplem, vzduchem ani kyselinami. Nacházejí se ve vodě a v půdě a rostliny, ryby a zvířata, které jíme, je vstřebávají. Hrají životně důležitou roli při téměř všech tělesných biologických procesech růstu a rozvoje kostí, zubů a svalů, jsou zásadní pro normální fungování srdce a mozku, pro regeneraci buněk, krvetvorbu, hydrataci, spalování tuků atd.

7. Voda - je pro naše tělo tou nejdůležitější živinou. Dospělé tělo je vodou tvořeno ze 40–60 %. Na vodě, která po těle přepravuje živiny, odstraňuje toxiny a poskytuje mu izolaci a chlazení, je závislá každá živá buňka našeho těla.

www Oriflame cz - aktuální katalog Oriflame 2009 -2016, registrace Oriflame cz, E-shop Oriflame cz, výrobky Oriflame cz, Wellness by Oriflame, přivýdělek s Oriflame cz. Toto nejsou oficiální stránky společnosti ORIFLAME CZECH REPUBLIC, spol. s r.o. Tyto stránky jsou osobními stránkami nezávislého kosmetického poradce Oriflame. Oficiální stránky společnosti naleznete na www.oriflame.cz.

Oriflame registrace zdarma

Připojit se k Oriflame

Oriflame katalog + registrace zdarma

Stát se novým členem Oriflame nyní

Aktuální katalog Oriflame

Registrace Oriflame zde zdarma